فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

استفاده از فوم بتن قسمت سه

كاربردهاي ديگر استفاده از فوم بتن

فوم بتن داراي كاربردهاي متنوع در سازه‌هايي با كاربري مختلف است و كاربرد اين ماده را مي‌توان در بسياري از سازه‌ها مشاهده كرد.

زيربناي جاده با فوم بتن

فوم بتن مي‌تواند عمليات ساخت و ساز جاده‌اي را سبك‌تر كند. اين ماده كمك مي‌كند تا مشكل روش‌هاي ساخت سنتي جاده‌هاي سنگين كه داراي نشست هستند، به ويژه در مناطق با زمين نرم حل شود. با ساخت زيربناي جاده‌ها از مواد سبك مانند فوم بتن، وزن كلي سازه مي‌تواند به شدت كاهش يابد.

از آنجا كه دامنه استفاده از فوم بتن بسيار متنوع بوده و با طيف وسيعي از چگالي‌ها در دسترس است ثابت شده كه اين يك ماده ايده‌آل و مقرون به صرفه براي حل اين مشكل خواهد بود.

اين ماده خاصيت عايق داشته و در صورت استفاده از آن در زير بناي جاده‌ها از نفوذ رطوبت به سطح جلوگيري كرده و باعث خواهد شد دوام سطح جاده بالا رود كه هزينه‌هاي نگهداري را به ميزان قابل توجهي پايين خواهد آورد.

ساخت ديوار

فوم بتن را مي‌توان براي ساخت ديوارها در محل ساخت و ساز مورد استفاده قرار داد. اين مي‌تواند با استفاده از قالب‌هاي سنتي يا قالب‌هاي پلي استايرن توخالي ساخته شود.

اين يك روش ساخت سريع و ارزان با استفاده از عايق‌هاي حرارتي است. ديوار ساخته شده از فوم بتن فشرده با مقاومت 1200kg / m2 ، عايق حرارتي مشابهي با ديوار ساخته شده از بتن متراكم با 5 برابر ضخامت و ديوار ساخته شده از مصالح ديگر با 10 برابر ضخامت را به ارمغان مي‌آورد. كه مي‌تواند نقش موثري در كاهش مصرف انرژي داشته باشد.  

ساخت تونل

فوم بتن يك ماده ايده‌آل براي ساخت و تعمير تونل است. اين ماده هم براي پر كردن حفره‌هاي ايجاد شده در هنگام ساخت تونل و هم به هنگام ايجاد روكش براي پر كردن حفره‌هاي پشت تونل استفاده مي‌شود.

ساخت كف

فوم بتن ماده بسيار خوبي براي ساخت و ساز كف را ارائه مي‌دهد. اين ماده براي ساخت زير طبقه با سرعت زياد با قيمت ارزان بسيار مناسب است و مي‌تواند براي ساخت كف‌هاي مسطح و افزايش ارتفاع كف و همچنين براي عايق كاري استفاده شود. به راحتي شكل گرفته و تمامي شكاف‌ها را پر مي‌كند و مي‌توان به راحتي بر روي آن كف سازي را انجام داد.

بلوك‌هاي پيش ساخته سبك

روش سنتي ساخت بلوك‌هاي پيش ساخته سبك شامل افزودن پودر آلومينيوم به مخلوط ملات خيس و سپس اتوكلاو كردن آن است. اين روش به دليل آلودگي ناشي از آن محبوب نيست. فوم بتن يك جايگزين سازگار با محيط زيست است زيرا هيچگونه ماده آلاينده در توليد آن وجود ندارد و تمام مواد مورد استفاده غير خطرناك هستند. اين ماده وزن سبكي دارد كه آن را براي مصارف مختلف مناسب مي‌سازد.

كارهاي زيرساختي

فوم بتن مي‌تواند در انواع مختلف پروژه‌هاي زيرساختي استفاده شود، از جمله: ايجاد ثبات در خاك‌هاي زيرزميني پس از زمين لرزه، طرح‌هاي گسترش بزرگراه، احياء زمين و پر كردن بندرها.

از آنجا كه اين موارد در خاك نرم فرو نمي‌روند، توسعه مجدد آنها مي‌تواند خيلي سريع‌تر پس از شروع پروژه با استفاده از روش‌هاي سنتي انجام شود. به دلايل مشابه، اين ماده همچنين براي زيرساخت‌هاي جاده‌اي ايده‌آل است.

آتش خاموش كن

ويژگي‌هاي مقاومت در برابر آتش فوم بتن آنها را به يك ماده ايده‌آل براي مقابله با آتش در ساختمان‌هايي كه فضاهاي بزرگ بدون جداكننده دارند تبديل مي‌كند. اين ماده براي جلوگيري از نفوذ آتش به بخش خدماتي بين طبقه‌ها و سقف در ساخت و سازهاي مدرن و همچنين براي محافظت از طبقه‌هاي چوبي در خانه‌هاي قديمي استفاده مي‌شود.

عايق صوتي

 

فوم بتن موجب كاهش سر و صداي فضاي بيروني و يا ناشي از ضربه مي‌شود. بنابراين، اين يك ماده ايده‌آل براي ديوارهاي داخلي و كف‌هاي معلق در ساختمان‌هاي چند طبقه، به ويژه آنهايي است كه داراي استفاده‌هاي عمومي هستند، خواهد بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۱۲:۱۴ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :