فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

هزينه‌ها و مزاياي فوم بتن در ساخت و سازهاي مسكوني

مفهوم ارزيابي ارزش هر چيزي يك هنر است كه به عنوان يك علم شناخته مي‌شود. اين مشاهدات به ويژه مربوط به تصميمات مربوط به خريد خانه جديد است. يك فرد مي‌تواند بهترين ارزش را در كمترين هزينه يا بالاترين كيفيت تعريف كند، در حالي كه فردي ديگر اين تصميم گيري را صرفا بر مبناي ارزش‌هاي خالص يعني آسايش، زيبايي شناسي، آرامش ذهني انجام مي‌دهد.

صرف نظر از روش تعيين ارزش، خريدار، سازنده و يا طراح بايد تصميمات آگاهانه‌اي را در مورد گزينه‌هاي ساخت و ساز خانه اتخاذ كند. اين راهنما براي رفع اين نياز بر اساس ارزيابي هزينه‌ها و مزاياي استفاده از فوم بتن در ساخت خانه يا ديگر ساختمان‌هاي مشابه آماده شده است.

از طريق مطالعات متعدد در مورد ساخت فوم بتن، مشخص شده است كه استفاده از فوم بتن براي ديوارها به طور كلي نسبت به پوكه ريزي و يا استفاده از ديگر مواد هزينه كمتري خواهد داشت. 

به عبارت ديگر، اجراي كف به وسيله پوكه نيازمند پوشاندن روي لوله‌ها به وسيله ملات سيمان، كارگر، انتقال پوكه به طبقه مورد نظر و هزينه‌هاي پنهان ديگر از قبيل بالا رفتن زمان اجراي كار و غيره خواهد شد. هزينه فوم بتن بايد در برابر مزاياي بلند مدت آن ارزيابي شود.

مزاياي متعددي از فوم بتن‌ها در اين راهنما مورد بحث قرار مي‌گيرند كه به ميزان قابليت اطمينان بر اساس داده‌هاي فني و تجزيه و تحليل در دسترس هستند.

مزاياي ساخت و ساز خانه‌ها با فوم بتن

ايمني سازه‌اي: اين عامل شامل توانايي فوم بتن براي مقاومت در برابر خسارت و حفاظت از ساكنين در برابر آتش، باد، زلزله و سيل است. از بين اين موارد، مقاومت ذاتي فوم بتن در برابر بارهاي شديد باد، از جمله طوفان و گردباد، بيشتر قابل توجه است.

راحتي: اگر چه تا حدودي غير معمول است، راحتي با مسائل مهمي مانند عايق بودن در برابر انتقال دما از ديوارها و سقف در خانه و آرامش و يا ويژگي‌هاي صوتي در خانه همراه مي‌شود. ساخت و ساز با فوم بتن باعث بهبود كاهش سر و صدا نسبت به روش‌هاي معمول ساخت و ساز خانه مي‌شود و در برابر انتقال  دما نيز عايق است.

بهره‌وري انرژي: بهره وري انرژي به معناي حفظ توانايي شرايط مناسب زندگي در محيط داخلي (به عنوان مثال تهويه مطبوع يا گرمايش) با هزينه انرژي ماهانه كمتر است. ساخت و ساز با فوم بتن به طور كلي باعث افزايش بهره‌وري انرژي نسبت به روش‌هاي استاندارد ساخت خانه مي‌شود.

 

فوم بتن

 

دوام: اين عامل با توانايي ساخت و ساز يا مواد براي مقاومت در برابر فرسايش، پوسيدگي، خوردگي، حمله آفت، و ديگر اشكال تخريب است كه ممكن است در طول زمان همراه باشد. در حالي كه بتن به شدت به خاطر مقاومت در برابر تخريب شناخته مي‌شود، فوم بتن نيز به اندازه كافي استحكام و دوام بالايي براي ساخت و ساز استاندارد يك خانه را دارد.

برخي از مزاياي ساخت و ساز فوم بتن مرتبط با كاهش هزينه‌هاي ماهانه خانه، با كاهش قبض برق و انرژي است. بر اساس هزينه‌هاي ماهانه براي داشتن خانه‌اي معمولي كه در بالا توضيح داده شد، ساخت و ساز خانه با فوم بتن به مقدار قابل توجهي در هر ماه (به دليل كاهش هزينه‌هاي ماهانه انرژي) در مقايسه با يك خانه معمولي از هزينه‌ها خواهد كاست.

يافته‌هاي زير به بررسي نتايج اصلي اين مطالعه مي‌پردازد

  1. هزينه ساخت و ساز فوم بتن در حدود 3 تا 5 درصد كمتر از هزينه‌هاي ساخت خانه‌هاي كف سازي شده با پوكه در بازار امروز است.
  2. نسبت به شيوه‌هاي ساخت و ساز استاندارد، ساخت و ساز با فوم بتن مزاياي عملكردي متعددي را ارائه مي‌دهد.
  3. بر اساس هر يك از مزاياي استفاده از ساخت و ساز با فوم بتن، به طور كلي به روز رساني سازه‌هاي استاندارد براي دستيابي به عملكرد معادل، مقرون به صرفه‌تر است.
  4. عموما ساخت و ساز با فوم بتن براساس مزاياي تجمعي اقتصادي‌تر و كاربردي‌تر است.
  5. ويژگي عملكردي كه بيشترين اهميت فني براي ساخت با فوم بتن را دارد، ايمني سازه است.
  6. بر اساس نتايج فوق، هزينه و مزاياي ساخت و ساز فوم بتن بيشترين جذابيت را به عنوان يك بسته پيشنهادي با تاكيد ويژه بر عملكرد سازه‌اي، مطلوب ارائه مي‌دهد.

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۴۳:۰۲ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :