فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

ساخت ديوار با استفاده از فوم بتن

ساده‌ترين روش ساخت ديوار با استفاده از قالب است. اندازه آن به روش ساخت ساختمان شما و ساير عوامل موثر در ضخامت ديوار بستگي دارد. هرچه به مواد كمتري براي ساخت ديوار احتياج داشته باشيد، بهتر است. عامل تعيين كننده ممكن است ميزان وزني باشند كه مي‌توانيد در محل قرار دهيد و يك ديوار مستقيم بسازيد. هرچه مواد مورد استفاده كمتر باشند، به ملات كمتري نيز احتياج خواهيد داشت، همچنين به روكش كاري كمتر نياز داريد و احتمال نفوذ آب از مفاصل نيز كمتر خواهد بود. ساده‌ترين روش براي تهيه قالب فوم بتن (FC) استفاده از تخته سه لا و پيچ است. اينها مي‌توانند عمر خيلي طولاني داشته باشند، تا چندين بار مي‌توان از آنها استفاده كرد.

قانون اول اين است كه قالب بايد به اندازه كافي قوي باشد تا بتواند وزن خود را بر روي فوم بتن حفظ كند. معمولا از چيزي با ضخامت كمتر از 16 ميلي متر نبايد استفاده كرد. اين همچنين به اين دليل است كه پيچ‌ها براي نگه داشتن قالب به ضخامت بيشتري نياز دارند و بايد مستقيم بمانند. بايد بتوانيد قالب را به صورت جانبي از FC حذف كنيد. در صورت استفاده از قالب تخته سه لا، نمي‌توانيد آن را بدون آسيب رساندن به فوم بتن جدا كنيد. بنابراين ساخت يك قالب طولاني با تخته سه لا، كارايي چنداني ندارد.

براي جلوگيري از جذب آب بهتر است از تخته سه لا استفاده كنيد. هر ناهمواري در قالب در ظاهر نهايي ديوار شما نمايان خواهد شد. هميشه بايد از ماده تركيب كننده براي بتن معمولي روي قالب استفاده كرد، زيرا بتن ممكن است به قالب بچسبد و به بيرون درز كند.  براي بررسي ميزان سازگاري به برچسب عامل كف ساز دقت كنيد.

اگر مي‌خواهيد از قالب فلزي استفاده كنيد، تامين كنندگان تجهيزات فوم بتن را بررسي كنيد، مي‌توانيد با بخش عوامل فوم ساز و تامين كننده تجهيزات هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهيد. ممكن است برخي از سيستم‌هاي اتصال‌دهنده را براي شما فراهم كنند.

ريختن فوم بتن در قالب

اين مرحله هيجان انگيز‌تر از ساخت فوم بتن است و مي‌تواند به همان اندازه مشكل باشد. نكات مهم در اين فرآيند عبارتند از:

قالب تميز شده و به ماده آزاد كننده آغشته و كاملا افقي قرار داده شود و به اين ترتيب تحت بار وزن قرار مي‌گيرد. به اندازه كافي قالب تهيه كنيد، بعلاوه مقداري اضافي در اختيار داشته باشيد. با اين كار هنگام بتن ريزي مي‌توانيد به راحتي به همه قالب‌ها دسترسي داشته باشيد. قالب را به گونه‌اي قرار دهيد كه بتوانيد به راحتي آن را جدا كنيد.

قبلا بايد از قبل آماده شده و براي ريختن فوم بتن آماده شود. بتن را بايد بتوان به آساني درون قالب ريخت و بعد از ريختن بتن بايد بتوان مراحل بعدي را به راحتي انجام داد. ساخت قالب بايد به گونه‌اي باشد كه عمليات بتن‌ريزي دچار مشكل نشود. هنگام ريختن فوم بتن آن را كنترل كنيد تا از هدر رفتن آن جلوگيري شود و هر بار قالب را تا سطح مناسب پر كنيد.

هر بار تجهيزات خود را تميز كنيد. فراموش نكنيد كه هر بار براي تميز كردن دستگاه كف ساز خود، از آب ترجيحا گرم استفاده كنيد. هميشه قالب‌ها را تميز نگه داريد، اين كار از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگيري مي‌كند.

عمل آوري فوم بتن

اين روند سخت شدن FC ناميده مي‌شود. همان طور كه تا كنون ممكن است متوجه شده باشيد، در ساخت FC بايد دقت بسيار به عمل آورد. اكنون بهترين قسمت است، زيرا شما مجبور نيستيد كارهاي زيادي را انجام دهيد. به عمل آوري يك فرآيند شيميايي است. آب با تركيبات موجود در مخلوط واكنش نشان مي‌دهد و باعث سخت شدن مي‌شود. اگر چنين اتفاقي نيفتد تمام زحمات شما به هدر مي‌رود.

قالب بتن را مرطوب نگه داريد، يا اجازه ندهيد كه خشك شود، تا آنچه درون آن ريخته‌ايد، به قالب بچسبد. حتي اگر در حال ساخت يك خانه كامل باشيد، اجازه ندهيد خشك شود. همچنين مي‌توانيد بعد از تنظيم مقداري آب جوشانده روي آن بريزيد تا آن را مرطوب نگه داريد. اگر از روكش بر روي بلوك‌ها استفاده مي‌كنيد هنگامي كه آنها را از قالب بيرون مي‌آوريد، بلوك‌ها را محكم به هم بچسبانيد و درزگيري كنيد. به آنها حداقل يك هفته جهت عمل آوري فرصت بدهيد، بهتر است اين زمان چهار هفته باشد. اين روند عمل آوري در حقيقت سال‌ها ادامه خواهد داشت.

فوم بتن را از قالب جدا كنيد

اين عمليات زماني در بهترين حالت انجام مي‌شود كه بتن به اندازه كافي شكل گرفته و به اندازه كافي قوي باشد كه در هنگام برداشتن قالب، قادر به تحمل نيرويي كه ممكن است بر روي آن اعمال شود، باشد. اين فرايند مي‌تواند از چند ساعت تا چند روز متفاوت باشد. اين بستگي به دماي محيط نيز دارد.


برچسب: فوم بتن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۵۲:۱۲ توسط:mehdi موضوع: