فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

كروم‌گيري؛ ويژگي‌ها و روش اجرا

قبل از انجام بسياري از مراحل ساخت ساختمان، بايد كروم‌گيري انجام شود. مثلاً كچ‌كار براي گچ و خاك كردن ديوارها ابتدا كروم‌گيري مي‌كند يا سنگ‌كار براي سنگ كردن ابتدا نماي ساختمان، راه‌پله و... را ريسمان‌كشي مي‌كند. كروم‌گيري خوب سبب مي‌شود كه هم ملات مورد نياز با مقدار مناسب در همه‌جا پخش شده باشد و هم سطح نهايي كه ايجاد مي‌شود كاملاً تراز و مسطح باشد.

اهميت كروم گيري

اگر در هر مرحله، تراز كردن ساختمان ناديده گرفته شود، در مراحل بعدي بايد خطاي آن را جبران كرد. جبران كردن ناترازي‌هاي موجود در ساختمان با استفاده از ملات و مصالح انجام مي‌شود و باعث افزايش هزينه و افزايش وزن ساختمان مي‌شود.

در ديواركشي اوليه با ريسمان كشيدن، در ساخت فونداسيون با صفحه ستون گذاشتن و... تلاش مي‌شود كه ساختمان در همه‌ي مراحل ساخت كاملاً تراز باشد. حتي گاهي در گودبرداري، با استفاده از ليزر كف گودال را دقيقاً تراز و اندازه مي‌كنند؛ رعايت اين مسئله سبب مي‌شود در اجراي فونداسيون، بتن به اندازه‌ي بهينه ريخته شود. تراز بودن گودال در صفحه ستون گذاشتن نيز تأثير مثبت دارد و باعث مي‌شود كه ساختمان از پايه تراز شود و در طبقات اختلاف سطح ايجاد نشود.

مراحل كروم گيري كف ساختمان

كفسازي ساختمان با هر روشي كه صورت بگيرد ( فوم‌بتن يا پوكه) بايد كروم‌گيري را انجام داد. براي كروم‌گيري صحيح ابتدا بالاترين سطح واحد يا بالاترين سطح كل واحدهاي يك طبقه (بسته به نظر كارفرما) را پيدا مي‌كنيم. براي اين منظور از ليزر كمك مي‌گيريم. سپس همه جاي ساختمان به صورت نقطه‌اي كروم‌گيري مي‌شود. در يك واحد ۱۰۰ متري تقريباً ۳۰ كروم نقطه‌اي انداخته مي‌شود. تعداد زياد كروم‌ها سبب مي‌شود كه همه جاي ساختمان در موقع كفسازي تراز شود و مصالح كفسازي (  اجراي فوم بتن يا پوكه) به اندازه‌ي مناسب و بهينه مصرف شود. كروم‌گيري با كيفيت سبب مي‌شود كه ارتفاع واحدها (از كف تا سقف) كوتاه نشود و هزينه‌هاي زيادي كه براي اسكلت و فونداسيون شده است، به هدر نرود.

[caption id="attachment_6075" align="aligncenter" width="800"]كروم بندي قبل از اجراي فوم بتن در مرحله سفيدكاريكروم بندي قبل از اجراي فوم بتن در مرحله سفيدكاري[/caption]


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۳:۱۳ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :