فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

استفاده از فوم بتن براي ساختن سقف

احتمالا فوم بتن ايرانيان بيشتر از هر چيزي در ساختن سقف مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در چنين حالتي داراي دو مزيت بزرگ خواهد بود.

اولين مزيت اين است كه عايق گرما و صدا است. دومين مزيت اين است كه مي‌توان آن را براي اهداف مشخص سوراخ كرد، به عبارت ديگر مي‌توان لوله كشي فاضلاب را از آن عبور داد.

در كشورهايي كه سقف به صورت مسطح ساخته شده و در زندگي روزمره نقش مهمي دارند، تركيبات فوم بتن به اندازه كافي استحكام دارد تا فشار وارد شده توسط افراد يا حتي وسايل نقليه را تحمل كند. همچنين اين ماده نسبت به ملات سيماني بسيار سبك‌تر است.

اين يعني سقف ساخته شده توسط فوم بتن فشار بسيار كمتري را به اسكلت ساختمان وارد خواهد كرد.

 

خصوصيات فوم بتن به كار رفته در ساختن سقف

معمولا فوم بتن با چگالي بين 400 تا 600 kg/m3 ساخته مي‌شود. در اين بازه چگالي، رسانايي گرماي آن چيزي حدود 0.1 W/mK است و مقاومت كششي 28 روزه آن تقريبا 1.0 – 2.5 N/mm2 است.

خصوصيات معمول فوم بتن مورد استفاده براي ساختن سقف

 

فوم بتن با چگالي خشك بين 400 تا 600 kg/m3 اغلب با استفاده از سيمان تركيبي ساخته مي‌شود. همچنين ساختن فوم بتن داراي ماسه در اين چگالي ممكن است، كه از نسبت طراحي 1:1:0.55 يا حتي 1.5:1:0.55 استفاده مي‌كند.

مزيت اضافه كردن ماسه اين است كه ميزان سيمان مورد نياز را كاهش مي‌دهد و در نهايت هزينه ساخت آن را تا حد زيادي پايين مي‌آورد.

با اين حال، چنين كاري مقاومت فوم بتن را نيز كاهش مي‌دهد.

در چنين حالت خيسي، فوم‌بتن ساخته شده توسط سيمان تركيبي نسبت به ماسه تكان خواه‌تر يا چسبنده‌تر خواهد بود. در هنگام ساختن شيب توسط فوم بتن، بهتر است كه بتن تكان خواه‌تر باشد.

فوم بتن ايرانيان

 

خصوصيات معمول فوم بتن مورد استفاده براي ساختن سقف

خصوصيات معمول ساختن سقف در پايين توضيح داده شده است. در كشورهاي گرم كه دماي هوا به 45 درجه سانتيگراد مي‌رسد، عايق اضافي را مي‌توان با استفاده از پلي استيرن فراهم كرد.

گذاشتن فوم بتن بر روي سقف

 

معمولا براي ساختن سقف از فوم بتن با ضخامت 50 تا 200 ميلي متر استفاده مي‌شود.

اين ويژگي‌ها شامل يك لايه عايق قبل از فوم كه در كشورهاي داراي آب و هواي گرم مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه دماي هوا به 45 درجه سانتيگراد مي‌رسد.

صفحه عايق فوم را مي‌توان در كشورهاي خنك‌تر ناديده گرفت.

اگرچه به كار بردن لايه ضد آب مي‌تواند مفيد باشد، اما فوم بتن ميزان جذب آب پاييني دارد و مي‌توان از اين مورد هم چشم پوشي كرد.

براي ساختن شيب بر روي سقف، عمق فوم بتن به چندين روش و بسته به شرايط بررسي مي‌شود.

در سقف‌هاي باريك مي‌توان خطوط را بر روي نرده كشيد. در سقف‌هاي عريض‌تر، بهترين كار اين است كه در فواصل 2 تا 3 متر كار شود و مي‌توان بعدا از ريختن، آن را با استفاده از يك تخته بلند صاف كرد.

تخته‌ها را مي‌توان در دو سر سقف قرار داد، كه در اين حالت تخته بالايي بلندتر و تخته پاييني كوتاه‌تر خواهد بود.

يا اينكه مي‌توان تخته را در درازاي شيب قرار داد، كه در اين حالت آنها با همديگر برابر خواهند بود و با زاويه خطوط شيب هم راستا هستند.

همچنين استفاده از ميخ چوبي با طول‌هاي مختلف براي علامت گذاري شيب راه حل مناسبي است.

يك راه ديگر استفاده از ميله براي پيش بردن كار است. آنها را مي‌توان بعد از ريختن بتن در همانجا رها كرد، برخلاف تخته‌هاي چوبي كه مي‌توان آنها را درآورد و دوباره استفاده كرد.

زماني كه سقف را به چند قطعه تقسيم كرده‌ايد (سقف‌هاي بزرگ)، شيوه معمول اين است كه از قطعه‌هاي جايگزين استفاده كنيد تا رفت و آمد كارگران و صاف كردن بتن راحت‌تر شود. به محض اينكه اعداد زوج به پايان رسيدند اين امكان را در اختيار داريد تا به سراغ اعداد فرد برويد.

زماني كه بر روي تكه‌هاي كوچك يا سقف‌هاي پيچيده كار مي‌كنيد كه درست كردن شيب با استفاده از تخته و ميله ممكن نيست، يكي از راه حل‌هاي ممكن استفاده از اسكويجي است. شايد حتي كارگران مجبور باشند به جاي راه رفتن در كناره‌ها بر روي فوم بتن راه بروند تا آن را صاف كنند.

اگر سقف با استفاده از تخته‌هاي چوبي و كارگران ماهر به خوبي مديريت شود، پمپ كردن و قرار دادن 6  متر مكعب فوم بتن در يك عمليات كلي ممكن است.

در واقع، اين كار چندان هم ساده نيست و كار معمولا به صورت 1 متر مربع در هر عمليات به انجام مي‌رسد.

در اين حالت، خالي كردن يك كاميون ممكن است 2 تا 3 ساعت زمان بگيرد، كه در كشورهاي گرم غيرعملي است.

در اين وضعيت، استفاده از كاميون داراي ظرفيت 2 متر مكعب يا مخلوط كردن فوم بتن در محل ساخت و ساز بهترين گزينه ممكن خواهد بود.

اگر چنين كاري انجام شود، حتي ساختن فوم بتن بر روي سقف نيز در دسترس خواهد بود و بدين ترتيب مي‌توان از دردسرهاي پمپ كردن آن بر روي سقف اجتناب كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۱۱:۲۱ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :