فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

استفاده از فوم بتن براي پر كردن حفره‌ها قسمت دو

تعميرات اضطراري، پر كردن حفره‌ها و پشتيباني

اين‌ها معمولا به اين دليل بوجود مي‌آيند كه برخي موارد و سازه‌ها، نشانه‌هايي از فروپاشي را نشان مي‌دهند و ممكن است خطري براي هر آنچه در بالاي آنها قرار دارند محسوب شوند.

در چنين شرايطي ضروري است كه به سرعت و با رعايت نكات ايمني كار كنيد. روش‌هاي جايگزين براي فوم بتن اغلب غير عملي هستند. ممكن است زمان كافي براي ساخت تكيه گاه‌هاي مناسب وجود نداشته باشد؛ استفاده از زمين فشرده شده يا مواد پركننده شل، بيش از حد طول مي‌كشد و در شرايط مختلف ممكن است امكان پذير نباشد.

به طور قابل توجهي، نمي‌توان مواد پشتيبان جانبي را فشرده كرد، بنابراين مسير تردد زيرزميني و "حفره‌ها بر روي زمين" با چنين ابزارهاي سنتي پشتيباني نمي‌شوند. راه حل واضح اين است كه از فوم بتن استفاده كنيد و اولويت را به موارد اضطراري دهيد، پس از آن مي‌توانيد وقت خود را براي تصميم گيري براي رسيدن به يك راه حل بلندمدت براي مشكل اختصاص دهيد.

در بعضي موارد فوم بتن مي‌تواند به عنوان يك پايه دائمي در ساخت و سازهاي بعدي استفاده شود. ممكن است لازم باشد مجددا از مواد پركننده اضطراري استفاده كنيد، در اين صورت فوم بتن مي‌تواند گزينه مناسبي باشد.

با توجه به ساختار سلولي فوم بتن، به راحتي مي‌توانيد آن را برش داده و جدا كنيد، از اين رو حفاري مجدد آن نسبتا آسان است.

تركيبات فوم بتن

مثال‌هايي براي تعميرات با فوم بتن

ليست و جزئيات مختصري از پر كننده حفره‌ها در زير آورده شده است. دو مورد اول در فهرست (تونل هيترو و حفره زيرزميني در لوبلين، لهستان) نمونه‌هايي از شرايط اضطراري هستند كه با استفاده از فوم بتن رفع شده‌اند.

نمونه‌هايي از پر كردن حفره با استفاده از فوم بتن

 1. تونل راه آهن هيترو

در حين تونل زني براي يك خط راه آهن زيرزميني جديد به سمت فرودگاه هيترو با استفاده از روش نوآورانه شامل بتن مسلح با اسپري و بدون تكيه گاه سنتي، بخشي از سازه فروپاشيد كه باعث ايجاد يك حفره بزرگ در سطح زمين شد.

اگر چه، خوشبختانه يك فاجعه فوري رخ نداد، يكي از ساختمان‌هاي بزرگ هيترو با خطر فروپاشي مواجه شد كه در نزديكي اين حفره قرار داشت.

اولويت نخست اين بود كه اطمينان حاصل شود كه فروپاشي تونل به اين ساختمان گسترش نخواهد يافت. 200 كاميون حامل فوم بتن آماده در يك اقدام اضطراري براي تثبيت وضعيت در اين حفره ريخته شد.

 2. تخريب جاده در لوبلين، لهستان

جاده‌اي كه اخيرا بر روي يك سطح فرسوده غير فشرده ساخته شده بود به علت شسته شدن توسط باران‌هاي سنگين، در معرض فروپاشي قرار گرفت. در زير جاده‌اي كه در ارتفاع 30 متري معلق شده بود، يك حفره بزرگ ايجاد شد.

با استفاده از روش‌هاي سنتي، عمليات تعمير به مدت 3 هفته طول مي‌كشيد كه شامل برچيدن و ساخت مجدد جاده بود كه شامل استفاده از ملات نيز بود. با استفاده از فوم بتن كل عمليات ترميم جاده تنها در عرض 48 ساعت تكميل شد.

 3. تعويض سيستم فاضلاب در لوبلين، لهستان

قبل از اينكه يك لوله جديد در بالاي آن گذاشته شود، در طول مسير يك جاده اصلي در درون شهر بايد يك فاضلاب قديمي ايمن سازي مي‌شد. اين كار همچنين شامل استفاده از چندين محفظه بازرسي از سيستم فاضلاب قديمي بود.

 4. پر كردن حفره زيرزميني

يك خانه قديمي در معرض خطر سقوط بود. تصميم بر اين شد كه زير آن با بتن پر شود. بتن با تراكم معمولي نمي‌توانست مورد استفاده قرار گيرد چرا كه يك ديوار خارجي بالاتر از سطح زمين بود، چون خانه در كنار يك تپه در امتداد يك جاده ساخته شده بود.

فشار از سمت ديوار زيرزمين كه پر از بتن‌هاي متراكم بود باعث مي‌شد كه ديوار ساختمان سقوط كند. به جاي آن از فوم بتن استفاده شد زيرا فشار جانبي كمتري را اعمال مي‌كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۳:۳۹ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :