فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

موارد استفاده از فوم بتن سبك وزن بخش دو

فوم بتن براي بازسازي ترانشه

فوم بتن يك ماده ايده‌آل براي بازسازي ترانشه (پر كردن ترانشه‌هايي است كه در جاده‌ها ريخته مي‌شوند كه لوله گذاري يا تعميرات در آنها انجام مي‌شوند) است. روش‌هاي سنتي پر كردن ترانشه در جاده‌ها، مثلا با استفاده از مواد پركننده دانه‌اي، منجر به نشست جاده‌ها و به طور بالقوه آسيب رسيدن به لوله‌ها مي‌شود. با استفاده از فوم بتن هيچ نشستي به وجود نمي‌آيد و به دليل اينكه فوم بتن يك ماده شناور و روان است، هر گونه حفره و فضاي خالي در بخش‌هاي مختلف ترانشه پر مي‌شود.

همچنين ويژگي‌هاي بارگذاري فوق العاده فوم بتن به اين معني است كه بارهاي محوري به طور مستقيم به بخش‌هاي خدماتي ترانشه منتقل نمي‌شوند، بنابراين لوله‌ها تحت وزن ترافيك آسيب نمي‌بينند.

مصالح دانه‌اي سنتي نياز به تراكم دارند. فوم بتن نيازي به تراكم ندارد، بنابراين نيازي به استفاده از هر نوع روش تحكيم و فشرده سازي نيست. اين مهم است زيرا استفاده از چنين ابزارهايي مي‌تواند موجب ايجاد بيماري‌هاي ناشي از لرزش در ميان كارگران شود.

ساير كاربري‌هاي فوم بتن سبك

زيربناي جاده

فوم بتن مي‌تواند در ساخت سازه‌هاي جاده‌اي سبك استفاده شود. اين مي‌تواند منجر به حل مشكل نشست در سازه‌هاي سنتي شود كه به شدت سنگين هستند، به خصوص در مناطقي كه داراي زمين نرم هستند. با ساخت زيربناي جاده از مواد سبك وزن، وزن كلي سازه به شدت كاهش مي‌يابد. از آنجا كه بسيار متنوع است، و در طيف وسيعي از تراكم‌ها ارائه مي‌شود، به عنوان يك ماده ايده‌آل و مقرون به صرفه براي حل اين مشكل شناخته شده است.

كوله‌هاي پل و تقويت پل با فوم بتن

فوم بتن به طور ويژه‌اي در هنگام ساخت پل بر روي زمين‌هاي نرم، سودمند است. اين به دليل طبيعت سبك وزن و نيروي جانبي كم آنها پس از ريخته شدن است. با استفاده از فوم بتن براي ايجاد يك سطح شيب‌دار براي دسترسي به عرشه پل مي‌توانيد موارد زير را كاهش دهيد، اندازه ديوارهاي حمايت كننده، اندازه پايه‌هاي ديوار و تعداد شمع‌هاي مورد نياز براي حمايت از ساختار كوله. اين مي‌تواند منجر به صرفه جويي زيادي در هزينه‌هاي غيرمستقيم در پروژه‌ها در مقايسه با هزينه استفاده از مصالح دانه‌اي سنتي شود.

به عنوان مثال، پل‌ها را مي‌توان با استفاده از آن تقويت كنيد كه با پر كردن قوس‌هاي داخلي پل‌هاي سنگي امكان پذير مي‌شود. اين كار را مي‌توانيد با قرار دادن شاهتيرهاي فولادي درون جعبه در تمام بخش‌هاي پل انجام دهيد.

ساخت ديوار

اين ماده مي‌تواند براي ديوارهاي ريخته شده در محل استفاده شود. اين موارد مي‌توانند با استفاده از قالب‌هاي سنتي يا قالب‌هاي پلي استايرن توخالي ساخته شوند. اين يك روش سريع و ارزان براي ساخت را با استفاده از مزاياي عايق كاري حرارتي عالي ارائه مي‌دهد. ديوار ساخته شده از فوم بتن فشرده با چگالي 1200kg / m3 سطح مشابهي از عايق حرارتي را در مقايسه با ديوارهاي ساخته شده از بتن متراكم ارائه مي‌دهند كه 5 برابر ضخامت بيشتري دارد و به مصالح 10 برابر بيشتر از ديوارهاي فوم بتني پيش ساخته نياز دارند.

تونل سازي

فوم بتن يك ماده ايده‌آل براي ساخت و تعمير تونل است. اين ماده براي پر كردن حفره‌هايي كه در طول تونل زني ايجاد مي‌شوند و در معرض قرار مي‌گيرند و همچنين براي تزريق بر روي سطح پاياني، از جمله شكاف‌هاي پشت تونل استفاده مي‌شوند.

كفپوش

فوم بتن ماده بسيار خوبي براي ساخت و ساز كف ارائه مي‌دهد. اين يك ماده ايده آل براي ساخت زير ساخت به صورت سريع و ارزان است و مي‌تواند براي تراز كردن سطح زمين و افزايش تراز كف و همچنين براي مقاصد عايق كاري استفاده شود.

بلوك‌هاي پيش ساخته سبك وزن

روش سنتي ساخت بلوك‌هاي پيش ساخته سبك وزن شامل اضافه كردن پودر آلومينيوم به مخلوط ملات مرطوب، و سپس تراز كردن آن است. اين روش به علت آلودگي كه ايجاد مي‌كند روش محبوبي نيست. فوم بتن يك جايگزين سازگار با محيط زيست است زيرا هيچ گونه ماده زائدي در توليد آن وجود ندارد و تمام مواد سازنده آن غير خطرناك هستند.

كفسازي

فوم بتن مي‌تواند در انواع پروژه‌هاي كفسازي، از جمله پايداري سازي خاكريزها پس از لغزش‌هاي جانبي، طرح‌هاي گسترش بزرگراه، احياي زمين و پر كردن بندرها استفاده شود. از آنجا كه به درون خاك نرم فرو نمي‌رود، توسعه مجدد آن مي‌تواند خيلي زود پس از آغاز پروژه با استفاده از روش‌هاي سنتي شروع شود. به دلايل مشابه، اين همچنين ماده‌اي ايده‌آل براي پايه‌هاي جاده‌اي است.

مقاومت در برابر آتش سوزي

خواص فوق العاده مقاوم در برابر آتش فوم بتن آن را به يك ماده ايده‌آل براي مقاومت در برابر آتش در ساختمان‌هاي بزرگ بدون جداكننده تبديل مي‌كند. براي جلوگيري از نفوذ شعله در سيستم‌هاي تاسيسات بين كف و سقف در ساخت و ساز مدرن و همچنين براي محافظت از طبقه‌هاي چوبي در خانه‌هاي قديمي از اين ماده استفاده مي‌شود.

عايق صوتي

 

فوم بتن موجب كاهش سطح صدا مي‌شود كه ممكن است ناشي از سر و صداي پس زمينه و همچنين به علت ضربه باشد. بنابراين، اين يك ماده ايده‌آل براي ديوارهاي داخلي و كف‌هاي معلق در ساختمان‌هاي چند طبقه، به ويژه آنهايي كه داراي كاربري عمومي هستند، خواهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۲۹:۱۴ توسط:mehdi موضوع:

پر كردن ديوارها با فوم بتن

فوم بتن عايقي ايده آل براي ديوارهاي ساخته شده از مصالح بنايي مختلف، هر فضاي خالي موجود را پر مي‌كند و هيچ فاصله‌اي براي عبور سر و صدا يا گرما باقي نمي‌گذارد. در هرجايي مي‌توان از آن استفاده كرد و از قابليت‌هاي آن بهره برد. اين ماده كمك مي‌كند در مصرف انرژي صرفه جويي قابل ملاحظه‌اي صورت گيرد.

اين ماده مي‌تواند سايش ناپذير بوده و اجازه ورود هيچ گونه ماده شيميايي سمي را به داخل ساختمان نمي‌دهد. كاركرد با آن آسان بوده و ارزان‌تر از ساير روش‌هاي موجود است.

با اين تعاريف، بتن فومي كار شده در محل ايده آل‌ترين گزينه به حساب مي‌آيد. با امكان تزريق داخل سلول‌هاي ديوارهاي بلوك يا حفره ديوارهاي سفالي، فوم بتن قادر به پر كردن تمام فضاهاي باز است و مي‌تواند ارزش R را تا 20 افزايش دهد.

انجام كار صحيح با فوم بتن شامل مراحل زير است

ارزيابي ديوار براي تعيين اينكه فوم بتن در كجا تزريق شود و حصول اطمينان از اينكه فوم تمام سلول‌هاي خالي، حفره‌ها و شكاف‌هاي ديواره را پر كند. ايجاد حفره تزريق در يكي از وجوه ديوار براي ايجاد دسترسي به سلول‌هاي بلوك در اتصالات بستر. تزريق فوم بتن به همراه كنترل و اطمينان سرريز و كنترل چگالي فوم در هر ساعت و در انتها تميز و تراز كردن پس از حدود 48 ساعت.

سيستم فومي بتن در محل مي‌تواند سلول‌ها را بسيار كارآمد‌تر و كامل‌تر از ديوارهاي بلوكي در مقايسه با ديوارهاي غير مسلح كند.  فوم بتن در صورت ايجاد يك سوراخ در ديوار نشست نخواهد كرد و بهره‌وري مصالح بنايي را تحت تاثير قرار نمي‌دهد.

بتن فومي در محل همچنين منجر به بهبود عملكرد حرارتي و صوتي در ساخت و سازهاي جديد و يا موجود مي‌شود. تنها ايراد موجود در ساخت و ساز موجود نياز به تعمير حفره‌هاي تزريق است، اما اين روش نفوذ ناپذير بوده و بسيار موثر از روش‌هاي ديگر است.

مزيت بزرگ سيستم‌هاي فوم بتن در محل اين است كه به طور كامل شكاف‌هاي موجود بر روي ديوار را پر مي‌كنند و بهبود قابل توجهي در عملكرد حرارتي و صوتي در مقايسه با ديوارهاي توخالي و حتي يك مزيت جزئي در مقايسه با ديوارهاي ساخته شده از پركننده‌هاي دانه‌اي ايجاد مي‌كنند.

اجراي فوم بتن

يكي ديگر از مزيت‌هاي ادعا شده توسط برخي از توليد كنندگان، بهبود وضعيت مقاومت در برابر آتش در ديوارهاي بلوكي پر شده با فوم بتن است. هزينه بتن فومي، نسبت به مزايايي كه ارائه مي‌دهد چندان بالا نيست.

يكي از مزاياي بزرگ اين روش است كه اين عنصر سازگار با محيط زيست بوده و هيچ گونه گاز سمي را در هنگام ساخت و يا فرآيند توليد خود ايجاد نمي‌كند و مانند فايبرگلاس تحريك كننده نيست. همچنين، در حضور آب و نور خورشيد، قابل تجزيه به نيتروژن است. اما در فضاهاي باز كارآيي مناسبي ندارد و بايد بر روي آن يك لايه بتن كشيده شود.

ديوارهاي حفره دار يكي ديگر از گزينه‌هاي مناسب هستند. يك سيستم كامل همچنان مورد نياز است. فوم بتن در محل مي‌تواند مشكلات مربوط به زهكشي ايجاد كند، و اگر عايق كاري به طور كامل سلول بسته نباشد، هر رطوبت جذب شده مي‌تواند باعث كاهش ميزان تاثيرگذاري آن شود.

فوم بتن هنوز در دوران اوليه ظهور خود است و در ديوارهاي ساخته شده با مصالح بنايي تنها در 10 تا 15 سال گذشته استفاده شده است. با استفاده هر چه بيشتر از اين مواد، فرايند بهبود يافته و كاربردهاي آن گسترش خواهد يافت.

بعضي از مشكلات نيز با انجام تحقيقات در اين زمينه قابل رفع است. با اين حال، براي بسياري از برنامه‌هاي كاربردي، اين فرآيند داراي مزاياي مشخصي است و بايد به عنوان يكي از گزينه‌هاي عايق كاري مصالح بنايي در نظر گرفته شود.

نتيجه‌گيري

همه عايق‌هاي فومي يكسان نيستند. انتخاب خود را بر اساس كيفيت انجام دهيد و نه قيمت. با استفاده از فوم بتن، مانع ورود رطوبت، صدا و گرما به محيط داخل شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۴۴:۵۶ توسط:mehdi موضوع: