فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

نحوه ساخت فوم بتن و تاثير آن بر كيفيت

ساخت فوم بتن

ساخت فوم بتن (FC) با مخلوط كردن فوم در ملات انجام مي‌شود. فوم با مخلوط سيمان، ماسه و آب تركيب شده و در نتيجه شما به مخلوطي سبك‌تر از بتن عادي دست مي‌يابيد. وزن و چگالي كه پس از اين در مقاله به آن اشاره خواهيم كرد، (وزن در هر متر مكعب) بستگي به اين دارد كه چه مقدار فوم به ملات اضافه مي‌شود. هر چه فوم بيشتري را به مخلوط اضافه كنيم علاوه بر سبك‌تر شدن، منجر به ضعيف‌تر شدن مخلوط هم مي‌شود. مخلوط ايده‌آل حداقل 20 Mpa مقاومت با چگالي 1000 كيلوگرم بر متر مكعب را ايجاد مي‌كند، اما بهترين نتيجه‌اي كه در مطالعات يافت شده است 18 MPa و چگالي 1200 كيلوگرم بر متر مكعب بوده است. يك FC ساده و بدون مواد افزودني معمولا در حدود 5-8 Mpa مقاومت را با چگالي 1000 كيلوگرم بر متر مكعب ارائه مي‌دهد. تركيبات ديگري براي ساخت فوم بتن در بازار وجود دارند كه نتايج بهتر از اين را ارائه مي‌كنند.

مواردي كه در ساخت فوم بتن تاثير دارند

هرچه فوم بتن سبك‌تر باشد، عايق حرارتي بهتري خواهد بود. تركيبي از مقاومت و ميزان مطلوب عايق‌كاري، FC را به يك مصالح ساختماني ايده‌آل تبديل مي‌كند. براي آشنايي با مزايا و معايب استفاده از فوم بتن به خواندن اين مقاله ادامه دهيد تا مطلع شويد كه چرا فوم بتن يك مصالح ساختماني ايده‌آل است

خواص فوم

هنگام استفاده از فوم و ايجاد فوم بتن، غالبا اهميت آن براي ساخت FC ناديده گرفته مي‌شود. اما اين يك جنبه بسيار مهم فرآيند است و اگر به درستي انجام نشود، مي‌تواند نتايج وحشتناكي در پي داشته باشد.

مشخصات فومي كه فوم بتن باكيفيتي ايجاد مي‌كند عبارتند از:

پايداري، فوم چه مدت حباب را درون خود نگه مي‌دارد

اين كار را مي‌توان با ساخت مقداري فوم و قرار دادن آن درون ليوان آزمايش كرد و ماندگاري آن را قبل از مشاهده انقباض و در حالت مايع آزمايش كرد. قبل از اين كه FC به اندازه كافي براي حفظ فرم خود تنظيم شود، نبايد فرو بپاشد.

اندازه حباب

حباب‌هاي كوچك قوي‌تر از حباب‌هاي بزرگ هستند، اندازه مطلوب بين 0.05 تا 1 ميلي متر است و ترجيحا بهتر است اغلب آنها داراي اندازه مشابه باشند. حباب‌هاي بزرگ از تراكم ماده سيماني مي‌كاهد و مقاومت فوم بتن را كم مي‌كند.

يكپارچگي و شكل حباب

حباب‌هاي بزرگ‌تر ابتدا در هنگام مخلوط كردن آن با ملات از بين مي‌روند. هرچه اندازه حباب يكنواخت‌تر باشد، FC هم قوي‌تر خواهد بود. شكل مطلوب حباب يك كره گرد است. ميزان مقاومت در برابر تغيير شكل آن به ماژول‌هاي سطحي و ميزان كشش سطحي آن بستگي دارد. در صورتي كه مواد تشكيل‌دهنده فوم با توجه به استانداردها با هم تركيب شوند، اندازه حباب‌ها متناسب با نياز خواهد بود.

اتصال حباب‌ها

در حالت ايده‌آل همه حباب‌ها هنگام مخلوط كردن در ملات بايد از يكديگر جدا شوند. پراكندگي حباب‌ها نيز در نتيجه كار تاثيرگذار خواهد بود.

تخريب حباب

حباب‌ها به دليل واكنش با ساير مواد افزودني و محصولات سيماني كه در مخلوط وجود دارند ممكن است از بين بروند. مخلوط كردن بيش از حد فوم بتن مي‌تواند باعث از بين رفتن حباب‌ها شود. پمپ كردن فوم بتن در طول و ارتفاعات بالا مي‌تواند حباب‌ها را از بين ببرد. توصيه‌هايي كه سازنده عامل فوم ساز ارائه مي‌دهد را بررسي كنيد.

نكته مثبت بيش از حد مخلوط كردن و پمپاژ اين است كه ابتدا بزرگترين حباب‌ها از بين مي‌روند. اندازه حباب همگن كوچك (0.5 ميلي متر) باعث مي‌شود FC قوي‌تري توليد شود. هميشه در هنگام اجرا، به ساختار فوم بتن توجه كنيد تا نتيجه كار با اهداف اوليه تفاوتي نداشته باشد. با فوم بتن ايرانيان تماس بگيريد تا بهترين كيفيت محصولات را دريافت كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۹:۳۵ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :