فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

استفاده از فوم بتن قسمت دو

فوم بتن كاربردهاي بسياري در ساخت و ساز دارد و داراي يك سري ويژگي‌هاي معمول براي عايق كاري سقف است. اين ماده داراي وزن كم و مقاومت بالايي بوده و از آن مي‌توان در بسياري از فضاها استفاده كرد. از اين ماده براي پوشش سقف در خانه‌ها و ساختمان‌هاي بزرگ به خاطر وزن كم آن، استفاده مي‌شود. در اينجا نمونه‌هايي از آنها نشان داده شده است:

استفاده از فوم بتن در كوله پل‌ها

فوم بتن به طور ويژه‌اي براي كوله پل‌ها مناسب است، زيرا بارهاي جانبي كمتري را به پل تحميل مي‌كند، كه مي‌تواند يكي از مشكلات استفاده از مواد دانه‌اي سنتي به حساب آيد. در كوله‌هاي سنتي، فشار جانبي زيادي بر ديوارهاي پل اعمال شده كه ناشي از مواد مورد استفاده و چگالي آنها است.

با استفاده از فوم بتن فومي فشار جانبي عملا از بين مي‌رود، بنابراين ديوارهاي پل نياز نيست خيلي ضخيم باشند. اين بدان معني است كه پايه‌هاي ديوار پل مي‌توانند سبك‌تر ساخته شوند. با كاهش ضخامت ديوارها و اندازه فونداسيون آنها صرفه جويي زيادي در هزينه‌ها رخ مي‌دهد. از طرف ديگر زمان ساخت هم پايين خواهد آمد.

كوله‌هاي سنتي همچنين به دليل تراكم مواد دانه‌اي و همچنين به دليل فرو ريختن كل سازه به درون زمين‌هاي نرم، اغلب نشست‌هاي قابل توجهي را تجربه مي‌كنند. اين دست نشست‌ها و فرورفتن در زمين، هزينه‌هاي تعمير و نگهداري زيادي را ايجاد مي‌كند.

هنگامي كه فوم بتن مورد استفاده قرار مي‌گيرد، هيچ گونه نشستي رخ نمي‌دهد و با تنظيم وزن كوله با انتخاب يك طراح اختلاط مناسب، ميزان فرورفتگي در زمين نيز كاهش مي‌يابد. در صورتي كه محاسبات به درستي انجام شده باشد در سازه هيچ نشستي رخ نمي‌دهد.

فوم بتن

فوم بتن براي بازسازي ترانشه

فوم بتن يك ماده ايده آل براي بازسازي ترانشه‌ها است (پر كردن ترانشه‌هايي كه در جاده‌ها حفاري مي‌شوند و براي جا گذاري لوله‌ها يا تعميرات مورد استفاده قرار مي‌گيرند).

روش‌هاي سنتي براي پر كردن ترانشه‌ها در جاده‌ها، با استفاده از مواد پركننده دانه‌اي است كه منجر به ايجاد نشست در جاده و به طور بالقوه آسيب رسيدن به لوله‌ها مي‌شود.

با استفاده از فوم بتن هيچ گونه نشستي رخ نمي‌دهد؛ و به دليل اينكه فوم بتن به صورت مايع است، مي‌تواند هرگونه حفره و فضاي خالي را در قسمت ترانشه پر كند.

همچنين ويژگي‌هاي بارگذاري فوق العاده فوم بتن به اين معني است كه بارهاي محوري به طور مستقيم به بخش‌هاي سرويس دهي ترانشه انتقال نمي‌يابند، بنابراين لوله‌ها بر اثر وزن ترافيك آسيب نمي‌بينند.

اين ماده به خاطر اينكه در تمام پستي و بلندي‌ها نفوذ مي‌كند، فشاري كه به آن وارد مي‌شود را به تمامي ديواره و اطراف منتقل مي‌كند.

مواد خاكريز دانه‌اي سنتي نياز به تراكم دارند. فوم بتن نيازي به تراكم ندارد، بنابراين به استفاده از هر نوع روش فشرده سازي نياز نيست و بعد از ريختن فقط بايد آن را مسطح كرد.

كار با اين ماده بسيار ساده بوده و احتياج به وسايل اضافه مانند ويبره نيست. اين مورد بسيار مهمي است زيرا استفاده از چنين ابزارهايي مي‌تواند موجب ايجاد بيماري‌هاي ناشي از ارتعاش در ميان كارگران شود و از طرف ديگر به خاطر شكل پذيري بالا از اين ماده مي‌توان براي پر كردن انواع ترك و يا حفاري مورد استفاده قرار داد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۹:۲۱ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :