فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن .

فوم بتن ، توليدكننده فوم بتن

چرا بايد بر روي ارتقاء درب ايمني سرمايه گذاري كنيد

زماني كه در مورد اضافه كردن ويژگي‌هاي امنيتي به خانه خود فكر مي‌كنيد، درب ايمني معمولا آخرين چيزي است كه مردم به آن فكر مي‌كنند.

درب ايمني در مقابل سه چيز از خانه محافظت مي‌كنند: افراد، حشرات و گرد و غبار. اينها مواردي هستند كه بايد بيش از هر چيز ديگري از خانه خود در مقابلشان محافظت كنيد، مخصوصا زماني كه ناخواسته هستند.

در ادامه بعضي از دلايلي را مي‌بينيم كه چرا ارتقاء سيستم ايمني خانه مخصوصا با درب ضد سرقت ترك تا اين حد حائز اهميت است.

با درب ايمني ملك خود را ايمن كنيد

سارقين معمولا از درب وارد خانه مي‌شوند، چرا كه مي‌توانند آن را بشكنند. نداشتن ابزار مورد نياز مي‌تواند باعث به سرقت رفتن دارايي‌هاي شما شود.

متاسفانه، درب‌ها اولين نقطه ورود سارقين خواهند بود، چرا كه بيشتر آنها به سادگي قابل شكستن هستند. اين امر ممكن است به دليل چارچوب، لولا، توري يا شيشه‌هاي ضعيف رخ دهد.

در زمان انتخاب درب ضد سرقت اصل ، بايد اطمينان حاصل كنيد كه توري‌هاي ايمني با كيفيت، چارچوب فولادي و لولاهاي غيرقابل جابجايي بخريد.

گيت‌ها نيز مي‌توانند در مواقعي مفيد باشند كه مي‌خواهيد از ماشين يا VR محافظت كنيد، بچه‌ها را از استخر دور نگه داريد و يا مسير ماشين خود را مشخص كنيد.

اگر دارايي شما از بيرون محافظت نمي‌شود، خانه به هدفي آسان‌تر براي سارقين تبديل خواهد شد. داشتن چنين سطحي از امنيت باعث كاهش احتمال ورود سارقين به داخل خانه خواهد شد.

درب ضد سرقت

دور نگه داشتن حشرات

اكنون كه وارد گرم‌ترين ماه‌هاي سال و مخصوصا در فصل‌هاي گرم مي‌شويم، حشرات از هر زمان ديگري بيشتر هستند. آنها معمولا از طريق شكاف و سوراخ درب و پنجره‌ها وارد ساختمان مي‌شوند.

مي‌توان از چنين چيزي جلوگيري كرد. با نصب كردن يك توري محكم كه دوام زيادي دارد، حشرات نيز هيچ راهي به داخل ساختمان نخواهند داشت.

با داشتن اين توري‌ها مي‌توانيد فقط آنها را ببنديد تا بتوانيد از هواي آزاد لذت ببريد و ديگر نگران حشرات نباشيد.

زيبايي درب‌هاي ايمني

داشتن درب ايمني نه تنها باعث جلوگيري از ورود سارقين مي‌شود، بلكه مي‌تواند با طرح‌هاي سفارشي خود زيبايي خانه را نيز افزايش دهد.

گزينه‌هاي بسيار زيادي را در اختيار داريد و مي‌توانيد نماي خانه خود را با فضاي پيرامون هماهنگ كنيد.

درب‌هاي ايمني لزوما طرح‌هاي كسل كننده ندارند. با درب ايمني نما و رنگي خاص به خانه خود ببخشيد و جذابيت آن را بيشتر كنيد، چرا كه آنها اولين چيزهايي هستند كه افراد در هنگام ورود به خانه خواهند ديد.

زمان تعويض فرا رسيده است

اگر فكر مي‌كنيد كه بايد درب ايمني يا گيت نصب كنيد يا اينكه درب‌هاي خودتان به درستي بسته نمي‌شوند، بايد به فكر تعويض آنها باشيد.

اگر يك سارق احتمالي متوجه اين نكته شود، ممكن است توجه بيشتري را به سمت خانه شما جلب كرده و آن را به هدفي ساده براي آنها تبديل كنيد.

با نصب يك درب ايمني به جاي درب فعلي خود، مي‌توانيد از آب و هواي فعلي لذت ببريد و در عين حال از ورود حشرات جلوگيري كنيد.

همچنين، با باز نگه داشتن درب خانه خود جهت ورود هواي تازه، لازم نيست حتما دستگاه تهويه هواي خود را روشن كنيد و همين امر باعث كاهش قبض برق خواهد شد.

درب امنيتي

با درب ايمني حريم خصوصي خود را حفظ كنيد

يكي از بهترين ويژگي‌هايي كه مي‌توانيد از طريق نصب درب ايمني به دست آوريد اين است كه اضافه كردن توري به درب و پنجره باعث مي‌شود افراد ديگر داخل ساختمان را نبينند.

اين يعني مي‌توانيد مطمئن باشيد كه هيچكس داخل خانه را نگاه نمي‌كند تا دارايي‌هاي با ارزش را پيدا كند و بخواهد آنها را بدزدد.

اگرچه بازديد كنندگان نمي‌توانند داخل خانه را ببينند، اما شما باز هم مي‌توانيد بيرون را مشاهده كنيد و در عين حال از مبلمان و فرش‌هاي خود در مقابل اشعه‌هاي فرابنفش محافظت كنيد.

زماني كه حرف ايمني خانواده و دارايي‌ها در ميان است، اولين خط دفاعي سرمايه گذاري در ويژگي‌هاي ايمني مي‌باشد. آلارم‌هاي ايمني تنها در صورتي كار مي‌كنند كه يك فرد ناخواسته وارد خانه شود.

بياييد قبل از ورود به خانه آنها را متوقف كنيم. با نصب كردن ويژگي‌هاي ايمني مانند درب‌هاي فولادي، توري پنجره و گيت مي‌توانيد خانواده و دارايي‌هاي خود را ايمن نگه داريد.

اگر مي‌خواهيد از ويژگي‌هاي ايمني در خانه خود استفاده كنيد، همين امروز با شركت اكباتان‌ در تماس بگيريد. اجازه دهيد اولين خط دفاعي شما را نصب كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۲:۳۲ توسط:mehdi موضوع:

استفاده از فوم بتن براي پر كردن حفره‌ها قسمت دو

تعميرات اضطراري، پر كردن حفره‌ها و پشتيباني

اين‌ها معمولا به اين دليل بوجود مي‌آيند كه برخي موارد و سازه‌ها، نشانه‌هايي از فروپاشي را نشان مي‌دهند و ممكن است خطري براي هر آنچه در بالاي آنها قرار دارند محسوب شوند.

در چنين شرايطي ضروري است كه به سرعت و با رعايت نكات ايمني كار كنيد. روش‌هاي جايگزين براي فوم بتن اغلب غير عملي هستند. ممكن است زمان كافي براي ساخت تكيه گاه‌هاي مناسب وجود نداشته باشد؛ استفاده از زمين فشرده شده يا مواد پركننده شل، بيش از حد طول مي‌كشد و در شرايط مختلف ممكن است امكان پذير نباشد.

به طور قابل توجهي، نمي‌توان مواد پشتيبان جانبي را فشرده كرد، بنابراين مسير تردد زيرزميني و "حفره‌ها بر روي زمين" با چنين ابزارهاي سنتي پشتيباني نمي‌شوند. راه حل واضح اين است كه از فوم بتن استفاده كنيد و اولويت را به موارد اضطراري دهيد، پس از آن مي‌توانيد وقت خود را براي تصميم گيري براي رسيدن به يك راه حل بلندمدت براي مشكل اختصاص دهيد.

در بعضي موارد فوم بتن مي‌تواند به عنوان يك پايه دائمي در ساخت و سازهاي بعدي استفاده شود. ممكن است لازم باشد مجددا از مواد پركننده اضطراري استفاده كنيد، در اين صورت فوم بتن مي‌تواند گزينه مناسبي باشد.

با توجه به ساختار سلولي فوم بتن، به راحتي مي‌توانيد آن را برش داده و جدا كنيد، از اين رو حفاري مجدد آن نسبتا آسان است.

تركيبات فوم بتن

مثال‌هايي براي تعميرات با فوم بتن

ليست و جزئيات مختصري از پر كننده حفره‌ها در زير آورده شده است. دو مورد اول در فهرست (تونل هيترو و حفره زيرزميني در لوبلين، لهستان) نمونه‌هايي از شرايط اضطراري هستند كه با استفاده از فوم بتن رفع شده‌اند.

نمونه‌هايي از پر كردن حفره با استفاده از فوم بتن

 1. تونل راه آهن هيترو

در حين تونل زني براي يك خط راه آهن زيرزميني جديد به سمت فرودگاه هيترو با استفاده از روش نوآورانه شامل بتن مسلح با اسپري و بدون تكيه گاه سنتي، بخشي از سازه فروپاشيد كه باعث ايجاد يك حفره بزرگ در سطح زمين شد.

اگر چه، خوشبختانه يك فاجعه فوري رخ نداد، يكي از ساختمان‌هاي بزرگ هيترو با خطر فروپاشي مواجه شد كه در نزديكي اين حفره قرار داشت.

اولويت نخست اين بود كه اطمينان حاصل شود كه فروپاشي تونل به اين ساختمان گسترش نخواهد يافت. 200 كاميون حامل فوم بتن آماده در يك اقدام اضطراري براي تثبيت وضعيت در اين حفره ريخته شد.

 2. تخريب جاده در لوبلين، لهستان

جاده‌اي كه اخيرا بر روي يك سطح فرسوده غير فشرده ساخته شده بود به علت شسته شدن توسط باران‌هاي سنگين، در معرض فروپاشي قرار گرفت. در زير جاده‌اي كه در ارتفاع 30 متري معلق شده بود، يك حفره بزرگ ايجاد شد.

با استفاده از روش‌هاي سنتي، عمليات تعمير به مدت 3 هفته طول مي‌كشيد كه شامل برچيدن و ساخت مجدد جاده بود كه شامل استفاده از ملات نيز بود. با استفاده از فوم بتن كل عمليات ترميم جاده تنها در عرض 48 ساعت تكميل شد.

 3. تعويض سيستم فاضلاب در لوبلين، لهستان

قبل از اينكه يك لوله جديد در بالاي آن گذاشته شود، در طول مسير يك جاده اصلي در درون شهر بايد يك فاضلاب قديمي ايمن سازي مي‌شد. اين كار همچنين شامل استفاده از چندين محفظه بازرسي از سيستم فاضلاب قديمي بود.

 4. پر كردن حفره زيرزميني

يك خانه قديمي در معرض خطر سقوط بود. تصميم بر اين شد كه زير آن با بتن پر شود. بتن با تراكم معمولي نمي‌توانست مورد استفاده قرار گيرد چرا كه يك ديوار خارجي بالاتر از سطح زمين بود، چون خانه در كنار يك تپه در امتداد يك جاده ساخته شده بود.

فشار از سمت ديوار زيرزمين كه پر از بتن‌هاي متراكم بود باعث مي‌شد كه ديوار ساختمان سقوط كند. به جاي آن از فوم بتن استفاده شد زيرا فشار جانبي كمتري را اعمال مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۳:۳۹ توسط:mehdi موضوع:

استفاده از فوم بتن براي پر كردن حفره‌ها قسمت يك

فوم بتن ايرانيان به دليل ويژگي‌هاي قرار گيري خود، يك ماده مناسب براي پر كردن حفره‌ها است.

فوم بتن ها

نشست نمي‌كند، از اين رو نيازي به فشرده سازي ندارد و سبك وزن بوده و بارهاي سنگين را تحمل مي‌كند. با جريان آزاد براي پر كردن حفره‌ها گسترش مي‌يابد كه به دليل ويژگي‌هاي توزيع بار عالي آن است.

پس از قرارگيري نيازي به نگهداري ندارد و مقاومت بسيار خوبي در برابر چرخه يخ زدگي و ذوب شدن دارد. بارهاي جانبي را تحمل كرده و قابليت جذب آب كمي در طول زمان دارد و اين ماده بسيار مقرون به صرفه و غير خطرناك است.

قابليت پر كردن حفره‌ها به دو دسته تقسيم مي‌شود، برنامه ريزي شده و اضطراري.

تركيبات فوم بتن

پر كردن حفره‌ها به صورت برنامه ريزي شده

عمليات معمول “برنامه ريزي شده” شامل پر كردن موارد زير است:

  1. مخازن سوخت قديمي زيرزميني، كه در غير اين صورت بايد حفاري، بريده، برداشته و دور ريخته شوند، كه وقت گير بوده و به طور بالقوه خطرناك است.
  2. فاضلاب‌هاي فرعي، خطوط لوله، دريچه‌ها و تونل‌ها.
  3. (در يك عمليات لوله گذاري مجدد فاضلاب) فاصله بين ديوار فاضلاب قديمي و لوله جديد در داخل آن.
  4. هر “سوراخ” بازشو بزرگ براي ايجاد منطقه توسعه مجدد، نمونه‌هايي از چنين عملياتي شامل استخرهاي شنا، مخازن آب، كارخانه‌هاي معدن سطحي و شفت‌هاي معدن مي‌شوند.
  5. حفره‌هاي زيرزميني پنهان، نامنظم و ناشناخته كه باعث تخريب مي‌شوند.
  6. حفره در سازه‌ها، كانال‌هاي سرويس دهي در پل‌ها، انبارها و زيرزمين ساختمان‌هاي قديمي.

در برخي موارد روش جايگزيني براي پر كردن حفره‌ها وجود ندارد، هر چند روش‌هاي ديگري براي مقابله با اين وضعيت ممكن است وجود داشته باشد. گاهي اوقات روش‌هاي جايگزيني وجود دارند (مخازن خالي مي‌توانند به عنوان مثال براي تخريب سازه‌ها يا حتي دفن زباله‌هاي خانگي استفاده شوند، در حالي كه پركننده‌هاي ضخيم سنتي نيز مي‌توانند براي پر كردن آنها استفاده شوند). مزيت استفاده از فوم بتن اغلب آشكار است. سرعت تكميل، قابليت اطمينان، توانايي دقيق محاسبه هزينه، همگي عوامل كليدي براي انتخاب فوم بتن هستند.

فوم بتن

چندين مزيت فني همچنين فوم بتن را به عنوان يك ماده پركننده مهم حفره، مخصوصا در مورد زيرزمين، معرفي مي‌كند

  1. واقعيت اين است كه فوم بتن مايع است و مي‌تواند از طريق انبساط، جاذبه زمين يا پمپ بتن معمولي ريخته شود كه به اين معني است كه عمليات را بدون اختلال بيش از اندازه مي‌توانيد پيش ببريد.
  2. با انتخاب يك طرح اختلاط مناسب مي‌توانيد آن را به راحتي به جريان دربياوريد و اطمينان حاصل كنيد تمام خلل و فرج‌ها، حتي در مكان‌هاي غير قابل دسترس، به طور كامل پر شده است.
  3. اما شايد ويژگي كه بيشترين اهميت را دارد اين واقعيت است كه فوم بتن پس از بتن ريزي نشست نمي‌كند. اين مسئله حائز اهميت است كه مواد پركننده بايد حجم خود را پس از قرارگيري، بدون نشست يا كاهش حجم قابل توجهي حفظ كنند.
  4. در غير اين صورت مشكل پر كردن حفره به طور كامل حل نخواهد شد. اين به راحتي با استفاده از فوم بتن قابل دسترس است. بر خلاف اين ماده، ملات ماسه / آب، روش انتخاب شده در معادن برخي كشورها است. در صورت تخليه آب، ماسه نشست مي‌كند و در سقف ترك‌ها و حفره‌هايي به وجود مي‌آيد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۸:۴۰ توسط:mehdi موضوع:

استفاده از فوم بتن براي بازسازي ترانشه

در سال 1991، قانون جديدي توسط پارلمان بريتانيا معرفي شد كه مشخصات جديدي را براي بازسازي بازشوها در بزرگراه‌ها تعيين كرد. وضعيت نابسامان بسياري از جاده‌هاي بريتانيا در نتيجه عمليات بازسازي ضعيف جاده‌ها باعث تصويب اين قانون شد.

دو دليل اصلي براي شكست عمليات بازسازي وجود دارد

  • استفاده از مواد خاكريز نامناسب با توجه به تركيب يا محتواي نادرست آب.
  • تراكم پذيري ناكافي خاكريز، چرا كه روش‌هاي موجود، تراكم و يا حمايت كامل جانبي را براي ديواره‌هاي ترانشه بوجود نمي‌آورند.

به طور سنتي حفاري‌ها با استفاده از مواد دانه‌اي، معمولا سنگ خرد شده انجام مي‌شود. مشكل اصلي اين مواد، تراكم پذيري است. نه تنها امكان رسيدن به تراكم كامل در هنگام بازسازي وجود ندارد، بلكه در لبه‌هاي ترانشه‌ها كه در آن تراكم مناسب رخ نمي‌دهد مشكلاتي بوجود مي‌آيد. همچنين امكان ارائه خدمات ديگر بدون آسيب رساندن به بخش‌هاي ديگر وجود ندارد.

بعد از تراز كردن سطح، نشست مواد خاكريز به دليل ترافيك رخ مي‌دهد، پس از شش ماه، سطح جاده بايد دوباره حفاري شود و سطح جديدي كه قرار داده شده، به تراكم كامل برسد.

در سال 1991 قانون جديد جاده‌ها و خيابان‌ها تصويب شد كه مشخصات جديدي را براي بازسازي بازشوها در بزرگراه‌ها تعيين كرد و همچنين مشخصات مورد استفاده براي استفاده از فوم بتن را به عنوان يك ماده خاكريز را معرفي كرد.

مشخصات جديد براي مواد خاكريز پشتي بايد بر اساس معيارهاي زير باشد

  • مواد پركننده بايد داراي تراكم پذيري كم يا بدون تراكم باشند و پس از جانمايي نبايد نشست داشته باشند.
  • نبايد بارهاي محوري را مستقيما به ترانشه انتقال دهند.
  • تراز كردن مجدد نهايي بايد تقريبا بلافاصله امكان پذير باشد و نيازي به بازديد مجدد از سايت براي جايگزيني سطح در آينده وجود نداشته نباشد.
  • اين تكنيك بايد اقتصادي باشد.
  • مواد بايد به راحتي در دسترس باشند.
  • مواد بايد به راحتي قابل حفاري مجدد باشند.
  • اجراي اين روش بايد آسان باشد.
  • مواد بايد مناسب براي پر كردن ترانشه‌هاي باريك باشند.

از آنجايي كه فوم بتن تمام معيارهاي تئوريك را برآورده مي‌كند، اين مواد بسيار مناسب براي بازسازي ترانشه هستند و توسط چندين شركت آب و برق در انگلستان به طور موفقيت آميزي مورد استفاده قرار گرفتند. 

فوم بتن داراي مزاياي فراواني نسبت به مواد سنتي، براي بازسازي ترانشه است

  • آنها به صورت مايع هستند، بنابراين هر حفره‌اي را مي‌توانند پر كنند و به همين ترتيب، حمايت جانبي از ترانشه را به طور كامل تامين مي‌كنند، حتي زماني كه ديواره‌هاي حفاري شده در طول حفاري تخريب شده باشند.
  • تركيبات فوم بتن بلافاصله پس از چندين ساعت سفت مي‌شوند، بنابراين تراز كردن سطح بايد در عرض همين چند ساعت بايد انجام شود.
  • استفاده از فوم بتن از لحاظ نيروي كار و تجهيزات بسيار اقتصادي است.
  • در هنگام استفاده از فوم بتن هيچ خطري تاسيسات آب و برق در ترانشه را تهديد نمي‌كند زيرا به هيچ گونه تراكمي نياز ندارند. هنگام استفاده از مصالح دانه‌اي در خاكريز، هميشه احتمال آسيب رساندن به لوله‌ها در اثر عمليات تحكيم و تراكم وجود دارد.
  • آزمايش‌ها نشان داده است كه فوم بتن در هنگام چرخه يخ زدگي و تبخير به شدت تحت تاثير قرار نمي‌گيرد.
  • از آنجا كه اجراي فوم بتن نيازي به تراكم ندارد، به هيچ يك از فشرده سازها نيازي نيست. اين مسئله بسيار مهم است، زيرا استفاده مكرر از اين ابزارها مي‌تواند باعث ايجاد بيماري‌هاي ناشي از ويبره و ارتعاش در ميان كارگران شود.

در انگلستان آگاهي مردم در مورد بيماري‌هاي مرتبط با ارتعاش و ويبره افزايش يافته است. در برخي موارد، كاركنان در مورد كارفرمايان اقدامات قانوني انجام مي‌دهند تا خسارات وارده ناشي از شرايط كاري را جبران كنند.

با توجه به تمام كارهايي كه تاكنون انجام شده، مشخص است كه نه تنها  يك جايگزين مناسب براي مصالح سنتي دانه‌اي است، بلكه همچنين مزاياي قابل ملاحظه‌اي را دارا هستند و يك بازسازي پايدارتر و بادوام‌تر را به ارمغان مي‌آورند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۷:۳۹ توسط:mehdi موضوع: